W dniu 24 października 2017 roku w słynnych „kopułach” w Nieporazie obok Krakowa, mieszczących dawniej Alvernia Studios, a noszących obecnie nazwę Gremi Park, odbyło się całodniowe wydarzenie poświęcone wirtualnej (VR), zmieszanej (MR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości.

 

Przez 8 godzin przedstawiciele branży pokazywali, że VR/MR/AR to nie jest pieśń przyszłości, tylko już realnie wykorzystywana technologia, która daje konkretne korzyści i pozwala zarabiać. W tej chwili zyski zapewnia świadczenie usług B2B.

Rynek B2C znajduje się w kręgu niemożności – zbyt drogi i mało popularny sprzęt powoduje brak ekonomicznej sensowności przygotowywania treści VR/AR, co zniechęca do zakupu sprzętu, który nie może stać się masowym, a zatem i tanim.

Obecnie najpopularniejszym sprzętem, który może posłużyć do rozprzestrzenienie się technologii VR/AR wśród konsumentów są smartfony, które posiadają wystarczającą moc obliczeniową i są powszechnie dostępne. Co ważne producenci systemów operacyjnych iOS i Android wprowadzają rozwiązania wspierające tego typu rozwiązania, a nowe produkty i usługi pojawiają się na rynku w krótkich odstępach czasu.

W ramach konferencji dyskusja toczyła się trzema ścieżkami tematycznymi obejmującymi gry, medycynę oraz startup-y.

Jednym z optymistycznych wniosków dotyczącym branży, jest ten, że polskie firmy maja szansę być jednymi ze światowych liderów VR/AR.

VR AR tech summit 2017

VR AR tech summit 2017

VR AR tech summit 2017