Wycena przedsiębiorstw i znaków towarowych
Opierając się na długoletnim doświadczeniu oraz wiedzy pozyskanej z najbardziej wiarygodnych źródeł, oferujemy profesjonalne, rzetelne wyceny. Wyceniamy m.in. spółki (firmy), udziały w spółkach z o.o., akcje, wartości niematerialne i prawne (np. znaki towarowe).
Wycena majątku polega na oszacowaniu wartości z wykorzystaniem różnych metod i technik dobranych w taki sposób, aby jak najlepiej odzwierciedlić wartość w dla danego celu wyceny. Zwykle wykorzystuje się więcej niż jedną metodę/technikę, a wynikiem przeprowadzonej wyceny może być przedział, w którym zawiera się wartość wycenianego majątku.
Realizowane przez nas wyceny mogą być wykorzystane tak do celów wewnętrznych (np. negocjacje transakcji między współwłaścicielami biznesu, rozliczanie zarządu z osiągniętych wyników tj. wzrostu wartości firmy) jaki i zewnętrznych (np. ustalanie ceny sprzedaży biznesu lub parytetu wymiany udziałów).
W zależności od potrzeb raport z wyceny może być mniej lub bardziej rozbudowany. Np. właściciel nie potrzebuje dokładnego opisu wycenianej spółki, ale potencjalny inwestor zewnętrzny na pewno będzie oczekiwał w raporcie z wyceny opisu spółki, jej sytuacji finansowej, a także czynników wpływających na jej działanie i przyszłe wyniki finansowe.
Wyceny spółek, udziałów i akcji
Zajmujemy się wycenami tak całych przedsiębiorstw, jak i ich zorganizowanych części (np. wyodrębnionych zakładów) oraz pakietów udziałów w spółce z o.o. lub akcji.
Istnieje bardzo wiele różnych motywów wyceny przedsiębiorstw i nie sposób wymienić ich wszystkich. Nie jest też naszym celem przytaczanie tu wielu różnych teoretycznych podziałów zaproponowanych przez wielu naukowców. W praktyce najczęściej przesłankami do takich wycen są:
- kupno bądź sprzedaż przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części,
- dzierżawa lub odpłatne udostępnienie majątku,
- połączenia przedsiębiorstw i inne przekształcenia własnościowe,
- zmiana formy prawnej działalności,
- poszukiwanie inwestorów branżowych lub finansowych
- oferta publiczna (IPO) i niepubliczna (pre-IPO),
- pomiar wartości dla celów wynagradzania kadry menedżerskiej,
- działania restrukturyzacyjne,
- określenie wartości dla celów podatkowych lub ubezpieczeniowych.
Tutaj można znaleźć dokładniejsze omówienie metod wyceny przedsiębiorstw.
Wyceny znaków towarowych
Osobne miejsce wśród wycen, zajmują wyceny znaków towarowych i innych podobnych wartości niematerialnych. Istnieje szereg różnych metod wyceny tych specyficznych składników majątkowych.
Każdy z przypadków rozpatrujemy indywidualnie i wybieramy metody i techniki dające najbardziej miarodajny wynik. Celem wykonania takich wycen może być:
- kupno bądź sprzedaż znaku towarowego,
- sprzedaż licencji lub jej odpłatne udostępnienie,
- wniesienie znaku towarowego do innego podmiotu (także w ramach optymalizacji podatkowej),
- zastaw na znaku towarowym lub innych wartościach niematerialnych (np. w ramach zabezpieczenia emisji obligacji)
Tutaj można znaleźć dokładniejsze omówienie wyceny znaków towarowych.
Jak działamy w zakresie wycen?
Poniżej przedstawiony jest proces realizacji wyceny spółki na zlecenie Klienta.
- Omówienie oczekiwań Klienta co do celu wyceny.
- Podpisanie umowy o zachowaniu poufności (NDA) na życzenie Klienta.
- Przekazanie przez Klienta informacji o:
- wycenianej spółce, w tym sprawozdań finansowych oraz ewentualnie posiadanych prognoz i projekcji finansowych,
- specyfice branży, w której działa spółka,
- podmiotach stanowiących bezpośrednia konkurencję.
- Przedstawienie Klientowi rekomendacji metod wyceny najbardziej adekwatnych do sytuacji wycenianej spółki.
- Złożenie Klientowi oferty cenowej na wykonanie wyceny.
- Przeprowadzenie procesu wyceny. (Tutaj jest opisany taki proces dla metody DCF)
- Przekazanie Klientowi wersji roboczej raportu (części opisowe) w celu poprawy ewentualnych nieścisłości wynikających z niepełnego lub niewłaściwego zrozumienia materiałów dotyczących spółki wycenianej przekazanych przez Klienta.
- Przekazanie Klientowi gotowego raportu z wyceny.
Ile to kosztuje?
Oczywiście każda wycena jest nieco inna, wymaga zastosowania odpowiednich metod oraz przeprowadzenia mniej lub bardziej czasochłonnych analiz. Również zawartość raportu z wyceny może się bardzo różnić, dlatego trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie „ile kosztuje wycena?”.
Najczęściej jednak jest to kwota z przedziału od około 6.000 złotych do 12.000 złotych za pojedynczą wycenę.
Więcej informacji pod numerem telefonu: 532 088 734 lub 532 088 737 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..